пʼятниця, 26 липня 2013 р.

Пошук (Ховківка - Терешки)

Пошук (Ховківка - Терешки)

  Ця  історія почалася ще восени минулого року.
Наша знаменита Катерина Іванівна привела до мене чоловіка, який розшукував могилу свого дядька.
 Сержант Олещенко Михайло Дмитрович,  1924р.н.  загинув 31.01.1944р..
Його рідні, в тому числі і рідні сестри- близнята, 1937р.н.  проживають в Оренбурській обл.
 І тільки  племінник Олещенко Вадим мешкає в Кривому Розі.
   Вадим об"їздив всі навколишні села,  був у військоматі,  але слідів про свого родича не знайшов.
  Так як я вже трохи займався цим питанням,  то вони звернулися до мене.
   І  що  я нарив?
 Гвардії сержант, командир відділення  7-ї ГМСБ загинув 31.01.1944р. і похований
на північний захід від Шполи - 3км по дорозі, яка веде на Сигнаївку.
  Але звідки міряти ці 3 км? А до Сигнаївки  8 км. І як вияснилося потім, ще в  5о-ті роки
дорога на Сигнаївку пролягала південніше  нинішьньої.
   І тут сусідка говорить, що вона доглядає за двома могилами радянських солдат, які поховані біля її мами. Потім появилася публікація в міській газеті, що Коваленко Василь доглядає могилу невідомого солдата.  Могили знаходяться на старому кладовищі,  яке називається  "Єврейське"
  (Там поховані і православні)
Поїхали, подивилися,  зробили фото.  Зайшли до голови міста. Вадим готовий допомогти
в перепохованні  в Парк Слави.
  Але...Кладовище дійсно знаходиться на північний захід від дороги,  але відстань  там
меншк 1 км.
  Проходить час  і.....УДАЧА!!!
Я знахожу карту 1944р, де вказано  місце поховання Михайла. Це берег річки Ховківка, приблизно за за 2 км від міста.  Проїхати туди зимою чи осінню-неможливо.  Ждемо  весни.
  Прийшло літо. Дороги висохли.  Приїхав Вадим і ми поїхали.
Я  вже виміряв, ,  що від траси треба проїхати по п
ольовій   дорозі 2  км 270 метрів..  Їдемо. Дороги практично немає. Проїзжаємо  цю відстань.
Тепер треба повернути на 90 градусів  ліворуч   і добратися до русла річки.
Але туди дороги немає. Їдемо на хутір Ховківка.
Знаходимо бувшого голову  сільради с.Терешки, до складу якої і входить хутір.
Він говорить,, що були поховані солдати на хуторі, але їх останки перенесли в Терешки.
Їдемо туди, хоча Вадим там вже був і знає, що в списках Михайла  немає.
 Роблю фото братської могили. Голови сільради немає.
Вертаємося в Шполу І начинаємо  прочісувати вулицю, яка з найблизчою до дороги, яка веде на хутір. Шукаємо старожилів. Можливо хтось пам"ятає якусь стару солдатську могилу. Але дарма.
 І тут зустрічаємо мого знайомого   Івана,  який говорить, що приблизно в тому районі він бачив пірамідку з дерева. Зазвичай, на могилах солдатів ставили пірамідки.
  Їхати Іван не хоче-треба закриавати консервацію. Домовляємося  на завтра, на 7 год ранку.
  Вдома я включаю  "Планета Земля"  і бачу , що  те   місце,  на яке вказав Іван. знаходиться значно західніше. Але вранці  Їдемо і по дорозі мені все стало ясно.
 Коли Іван описав ту пірамідку, я зрозумів, що це звичайний геодезичний знак, який є і на  моїй карті.
Приїхали, але і цього знака не знайшли.
 Вертаємося до річки Ховківка. Перед самим містом тут  зробилт ставок - приватна власність.
Проїхати на той берег не дають. Ідемо пішки. З нами поводир-місцевий пес.
 Ставок закінчується, але пройти до русла річки неможливо. Хащі, Джунглі!! Все заросло.
В мене був орінтіір: могила повинна бути метрів за 300 від посадки, яка виросла вже після війни.
Доходимо і тут я зумів пробратися до бувшого гирла річки і зробити фото., Десь тут похований Олещенко Михайло в далекому 1944р.
  Вадим хоче тут встановити пам"ятний знак. З цим і вертаємося в місто.
 А що було далі?    ОО!!  Далі в діло вступили бюрократи.
 Але про  це- буде далі......
На хуторі
с.Терешки
Іван і  Вадим
Десь тут і закінчився життєвий шлях Олещенка Михайла.
 Хай  Українська Земля буде йому пухом.....

Немає коментарів:

Дописати коментар